« 映画「人間の証明」 | Main | こんなん、買ってみましたけど。 »

August 09, 2005

あじあ~ん

サッカー東アジア選手権、終わりましたね。
国内組で挑んだ大会だったが、なかなか苦しい大会だったようだ。
その中でも田中達也や、巻など新顔が出てきて今までのスタメンも危うしという感じだろうか。
これに海外組も加わったら・・・ということになると大変だなあ。

やっぱりサッカーは団体競技なので、一人一人の能力以上にチームプレーが重要になると、海外組もうかうかしてられないのでは。

最後の韓国戦はなんとか勝利したが、かなり押されていたので韓国チームは負けた気がしないんじゃないかな。前半なんて日本のシュートは1回しか無かったような。

アジアと言えば、ちょい前にブームになったアジアンインテリア、籐などを使ったタンスや椅子なんかが思い出されるが、そうだよ、日本もアジアなんだよ。和室もアジアンインテリアと言っても過言ではない。中東も日本人とは顔立ちがぜーんぜん違うがアジアなんだよ。

小学校低学年の頃、母親に「日本もアジアなんだよ。」と初めて教わったとき、とても驚いたあ。
日本もアジアなんだ!日本もアジアなんだ!」と感動し、持っていたノートに
「アジア、日本、○○県○○町○○番地・・・」
と住所と名前を記入した。
行ったことのない外国に馳せた思いがあったが、アジアをすこ~し身近に感じた一瞬を今でも覚えている。
っつーか、今、思い出したよ。

そう言えば平山相太、オランダ1部リーグへ入団するというニュースが流れている。
大学に行くためにJリーグ断ったんじゃないのか?
平山よ、おまえも宇多田ヒカルか!?
と感じた今日この頃であった。

|

« 映画「人間の証明」 | Main | こんなん、買ってみましたけど。 »

Comments

I have read a few excellent stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I wonder how a lot effort you put to create one of these great informative site.

Posted by: best dating sites | January 21, 2015 at 06:28 PM

No matter if some one searches for his necessary thing, thus he/she wants to be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

Posted by: chicas mamacitas | January 28, 2015 at 04:42 PM

Good information. Lucky me I ran across your site by accident (stumbleupon). I have book-marked it for later!

Posted by: Payday Loans No Credit Check | February 08, 2015 at 02:32 PM

Appreciate the recommendation. Let me try it out.

Posted by: payday loans no credit check | February 11, 2015 at 10:54 AM

It's a shame you don't have a donate button! I'd certainly donate to this outstanding blog! I suppose for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will share this website with my Facebook group. Talk soon!

Posted by: ShawanaEYawn | July 13, 2015 at 09:53 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/64330/5378922

Listed below are links to weblogs that reference あじあ~ん:

« 映画「人間の証明」 | Main | こんなん、買ってみましたけど。 »