« 顔のゆがみと合コン成功率について | Main | up情報 »

October 03, 2005

矯正仲間誕生か

IMG_0908週末、結婚した友人の家に職場同僚独身ムスメ1~3号(敢えてムスメと呼ばせていただく。1号は私。)で押しかけた。
←そのお土産に持っていったコースター。
私も使ってるけど、布のコースターって結構いいんですわ。コップの底についた水分を吸収してくれるから。

彼女の手料理と優しいダンナ様にもてなされて、独身ムスメ2号は改めて結婚っていいわぁ~、と感じたらしい。


料理を囲んで会話を楽しんでいたとき、私と学生時代からの同級生である独身ムスメ3号が、
「会長!矯正してる!?」と言う。
週に2~3回は顔を合わせている3号だが、私の矯正について何も言い出さないので気づいていないのか、遠慮して言わないのか、まあ、彼女の鈍感な性格から前者であろうと確信していたが、やはりそうであった。

3号はあまりにおバカな女で友人として紹介するのはとても恥ずかしいので、人に紹介するときは、
「この人?あ~、ただの知り合い。」と言うことにしている。そしたら彼女は、
「もぉ~~!」と言いながらも結構嬉しそうなので、これが私らのネタみたいになっている。

タイムリーなことに、3号の知人の妻が最近矯正を始めたので、3号さんもやったら?と勧められたそうなのだ。3号の歯並びは、やや乱ぐいで、正中が左にずれている。
私も彼女にそれはやったほうがいいと勧め、彼女も私の並んだ前歯を見て、
やる!早速来週相談に行く!
とやる気満々。
私の通っている歯科を紹介した。
矯正仲間が増えるのはいいことだ~(しかも同い年の)。

3号の知人の妻は、私も知っているが30歳くらいのはず。彼女も働く女性で、大人の矯正もどんどん増えつつあるなあ~と嬉しく感じる。

IMG_0909←こちら、コースターの裏側。裏はちょっとハデに。まるでリンガル矯正。

|

« 顔のゆがみと合コン成功率について | Main | up情報 »

Comments

Hello every one, here every one is sharing these knowledge, thus it's nice to read this blog, and I used to visit this blog all the time.

Posted by: segmentation | October 02, 2014 at 08:44 AM

Hey! I understand this is kind of off-topic but I had to ask. Does managing a well-established blog like yours take a lot of work? I am completely new to operating a blog however I do write in my journal on a daily basis. I'd like to start a blog so I can share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it!

Posted by: Best Dating Sites | January 19, 2015 at 04:59 AM

I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it's rare to see a nice blog like this one today.

Posted by: match.com | February 08, 2015 at 09:08 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/64330/6231197

Listed below are links to weblogs that reference 矯正仲間誕生か:

« 顔のゆがみと合コン成功率について | Main | up情報 »